Amennyiben az autó bőrüléseinek felületi ápolására nem fordítanak kellő figyelmet, 4-5 év után - főként az időjárás változás következtében (meleg száraz levegő, magas páratartalom) - a bőr elöregszik, kirepedezik extrém igénybevétel esetén a bőrkárpit kiszakad.
Ilyen esetekben az ülések állapotának felmérését érdemes autókárpitos szakemberre bízni, aki a a bőrkárpit állapotától függően ad ajánlatot az autó teljes bőrözésére, részleges kárpit javításra.
Kárpitosműhelyünk vállalja a járművek teljes bőrfelületének áthúzását gyári minőségű, UV stabil bőrrel, illetve költséghatékony megoldásként az autó ülőfelületének részleges javítása is megoldható, amikor csak a leginkább elhasználódott autókárpit elemeket cseréljük.
Vállaljuk alcantara és más textil betétek cseréjét valódi bőrrel, valamint szövet huzatú ülések bőrüléssé történő átalakítását. Fontos hangsúlyozni, hogy a felújított bőrfelületeket a csere után rendszeresen bőrápolóval kell kezelni, hogy elkerüljük a bőr idő előtti kopását, elhasználódását.
Az ülőfelületeknél a fokozott igénybevételtől a bőrkárpit kopása mellett a szivacs is kipuhulhat. Öreg járműveknél a gyengébb minőségű szivacsok a levegő páratartalmát magukba szívják és hosszú távon elporladnak. Egyes régebbi típusoknál a rugó is tönkreteheti, kipuhíthatja a szivacsot.
Az ilyen hibáktól az ülés mindennapi használata kényelmetlenné válhat, a szivacs felújításra szorul.
Modern autók tetőkárpitja legtöbbször egy 3 mm-es szivacsra ragasztott szövetanyag, amit a szivacsos oldalával ragasztanak a tetőtálcára. A laminált szivacsos szövet a levegő páratartalmát magába szívja és idővel a szivacs szerkezete megváltozik, elporlad, amitől a szövet megereszkedik és belóg az utastérbe.
A kárpit leválása nem esztétikus, zavaróan hat és esetenként - pl. ha a visszapillantó látómezejébe lóg a szövet - veszélyforrás is lehet. Ilyen esetben a megereszkedett kárpit házilagos ragasztása pl. Pálmatex-el vagy egyéb barkácsboltban kapható ragasztóval igénytelen autóbelsőt eredményez, ami legtöbbször csak tüneti kezeléssel ér fel, hiszen a szivacs további öregedésével a tetőt borító textil más helyeken is el fog válni, a nem odavaló ragasztó meg foltossá teszi a szövetet.
A legtöbb esetben csak a komplett tetőkárpitozás, azaz a tetőkárpit cseréje jelent korrekt és hosszútávú megoldást.
A tetőtálca szakszerű eltávolítása komoly, időt és gyakorlatot igénylő feladat, ezért a belógó szövetet ragasztás helyett tűzze fel gombostűvel és forduljon autókárpitozásra szakosodott szakemberhez.
Vállalkozásunk rövid határidővel vállal tetőkárpit felújítást gyári ragasztóval, gyári tetőkárpit anyagból széles színválasztékkal (szürke, sötétszürke, fekete, bézs, stb.).
Amennyiben lakások ajtókárpitozása érdekli, tekintse meg bútor kárpitos oldalunkat!
A felhasználásból adódóan az ajtókárpitok igénybevétele viszonylag alacsony az ülőfelületeket borító kárpitokhoz képest. Azonban a tetőkárpitokhoz hasonlóan az ajtókat borító textilek is szivacs alapú borítások, melyek a levegő páratartalom miatt elöregszenek és ez a szivacsos szövet elválik az ajtóbetéttől.
A szakszerű javításához az ajtó panelt el kell távolítani, ami a legtöbb esetben aprólékos, időigényes munka, hiszen a bontáshoz a kilincseket, hamutartókat, ablakemelőket is ki kell szerelni, mindezt az ajtókárpitot rögzítő patentek (bolhák) sérülése elkerülésével.
Az ajtókárpit cseréje olyan esetben is javasolt, amikor az üléseket új - az eredetitől különbözö színű, mintázatú - kárpitanyaggal húzunk újra. Annak érdekében, hogy az ajtó borítása ne üssön el a jármű belső többi elemétől, a megfelelelő - egymással harmonizáló - kárpitanyagok kiválasztásában szívesen állunk rendelkezésére.